Terug
Wij gebruiken cookies om er voor te zorgen dat wij u de beste gebruikerservaring kunnen bieden op deze website. Als u verdergaat zonder uw instellingen te wijzigingen, gaan wij ervan uit dat u akkoord gaat met het ontvangen van alle cookies op de Emoov website. Als u dat wenst, kunt u uw cookie instellingen op elk moment wijzigen.
Dit bericht niet meer tonen
NLEN
  • Verhuizen in 1 dag
  • Verhuizing + opslag
Opslag Opslag
support

Vraag de expert

Alle veelgestelde vragen op een rijtje. Lees deze vragen eerst door, het antwoord op jouw vragen staat er vaak al tussen.

Veelgestelde vragen

Hoe werkt emoov:
Je boekt je verhuizing heel simpel online en je verhuizing wordt uitgevoerd door een een partner van emoov. Dit is altijd een Erkend Verhuisbedrijf.

Hoe komen wij tot een prijs:

Onze jarenlange ervaring in de verhuisbranche gecombineerd met een juiste vraagstelling op de site maakt het ons mogelijk een vaste prijs af te geven.

Waarom is emoov.nl goedkoper:
Omdat alles online geregeld en geboekt kan worden kunnen wij goedkoper werken

Ben ik verzekerd:
Ja, bij emoov ben je goed verzekerd tegen schade en verlies van of aan je inboedel t.w.v.  € 100.000. 

Kan ik zware spullen laten verhuizen:
Zware items zoals een piano, jacuzzi, sauna, brandkast kunnen wij verhuizen. Wel vooraf telefonisch overleg nodig

Kan ik verhuisdozen kopen via emoov:

Je kunt na je boeking alsnog je verhuisdozen bestellen via emoov.

Kan ik de datum van de verhuizing later nog wijzigen:

In principe kan dat wel, maar dan dien je wel contact op te nemen met emoov

Alles rondom de lift:
Je dient vooraf zelf te regelen dat de lift binnen 10 meter voor de woning kan worden geplaatst en er een vrije plaats van ongeveer 20 meter wordt vrijgehouden. Alles conform de plaatselijke voorschriften. De toegang dient uiteraard vrij te zijn van obstakels.

Wanneer heb ik een lift nodig:
Je hebt in principe, mits deze kan worden geplaatst voor de woning, een lift nodig indien je woont tussen de 1ste en 7de verdieping. Indien er in het gebouw een lift aanwezig is waarmee de gehele inboedel kan worden verhuisd kan hier ook voor worden gekozen. Verhuizen met een verhuislift werkt vlotter.Mocht een lift door de plaatselijke situatie niet mogelijk zijn, dan wordt er verhuisd via de interne lift of via de trappengang..
Is de woning hoger gelegen dan de 7de etage, dan kan je verhuizing niet via de website worden geregeld. bel in dat geval met emoov en wij zullen je op passende wijze helpen.

Kan de verhuiswagen bij de woning:
Je bent er zelf voor verantwoordelijk te regelen dat de verhuiswagen en lift bij de woning vrij kunnen worden geplaatst. Als dat niet gaat kun je beter eerst contact opnemen met Emoov

Parkeervergunning hoe werkt dat:
Deze dien je zelf ruim van te voren te regelen bij de plaatselijke instanties. Het niet tijdig regelen kan vervelende consequenties hebben voor je verhuizing.

Hoeveel vrije ruimte voor vrachtwagen en eventuele lift:
Je dient zelf te regelen dat er minimaal 20 meter vrije ruimte is geregeld.

Afstand parkeerplaats tot de woning:
Hoe verder weg de verhuiswagen wordt geparkeerd, hoe langer er moet worden gelopen. Dit heeft ook invloed op de uiteindelijke prijs.

Wie voert de verhuis via emoov uit:

Een partner van Emoov, altijd een gerenommeerd verhuisbedrijf en partner van Voerman, voert jouw verhuizing uit. 

Reserveringsnummer, waarom:
Na de boeking ontvang je een bevestiging van je verhuizing bij emoov. Het reserveringsnummer dat hierop staat heb je nodig indien je vragen hebt over je verhuizing.

Verhuispakketten hoe werkt dat:
Een verhuispakket wordt altijd afgenomen voor minimaal 4 uren. Je kunt vele combinaties in aantal verhuizers, soort verhuiswagen en al dan niet lift kiezen. Het is een vaste prijs en als het langer duurt geven wij vooraf de prijs per extra half uur aan. Vooraf geven wij duidelijk aan wat de meerkosten per extra half uur, bovenop de afgesproken 4 uur zijn. De afgesproken prijs is incl. de kilometer en aanrijdkosten.

Uitleg eigen hulp:
Kun je zelf flink meehelpen of heb je iemand anders die van aanpakken weet dan kun je dat op de site aangeven. Wij hebben dan minder tijd nodig voor jouw verhuizing en dus wordt je verhuizing daardoor goedkoper

Kan ik via emoov mijn spullen laten inpakken:

Ja zeker, je kunt dat op de website aangeven

Kan ik via emoov mijn kast of bed laten demonteren:
Ja zeker,je kunt dat via de website regelen. Wij geven je daarvoor vooraf een vaste prijs, geen verassingen achteraf dus.

Hoe werkt de betaling:

Je betaalt bij de boeking van je verhuizing 25% aan. Het overige wordt direct na je verhuizing bij de het uitvoerende verhuisbedrijf voldaan. Dit kan contant of per kaart.

Wanneer vaste prijs:
Wanneer je alles conform de werkelijke situatie hebt ingevuld op de website, dan geven wij je een vaste prijs voor je verhuizing. Geen verassingen achteraf dus. Zijn er echte verschillen in bijvoorbeeld het aantal ruimtes dat je invult, dan vindt er vanzelfsprekend een na verrekening plaats.

Kan ik mijn inboedel laten opslaan:
Ja dat kun je simpel op de website regelen. 

Hoe lang vooraf kan ik mijn verhuis op de website bij emoov boeken:

Er moeten tenminste 4 werkdagen zitten tussen je boeking en je verhuizing

Werkwijze na de boeking:
Nadat je bij emoov je verhuizing hebt geboekt ontvang je een bevestiging van je reservering. Hierop staat ook je reserveringsnummer. Je verhuizing wordt nu in de planning verwerkt en staat dus vast.. Binnen 2 dagen zal emoov of het uitvoerend verhuisbedrijf contact met je opnemen om je verhuizing nogmaals te bespreken. Je kunt na je verhuizing ook gebruik maken van andere diensten zoals het bestellen van je verhuismaterialen, je kunt zelfs geheel kosteloos te laten bekijken of je niet flink kunt besparen op je energie rekening.